Voiko ruotsalaisille myydä ihan mitä vain?

Kulkukoira on perustettu yrittäjä Teemu Pehkosen mukaan vahingossa Pattijoella autotalissa vuonna 2006. Uusi halli Pyhäjoelle rakennettiin v 2010. Yritys on keskittynyt kuluttaja-asiakkaille suunnattuihin koirankuljetustuotteiden valmistukseen, maahantuontiin ja jälleenmyytiin. Suomessa on tällä hetkellä noin 500 000 rekisteröityä rotukoiraa. Teemu in todennut, että Suomessa on rajaliset markkinat ja siitä syystä kasvua on lähdetty hakemaa näin aluksi Ruotsista.

Myynti ja markkinointi ovat tapahtuneet jo alusta alkaen verkossa. Varsinkin alkuaikana Teemu hyödynsi markkinoinnissa alan messuja. Varsinainen verkkokauppa on perustettu vuonna 2010. Kasvua on haettu eri tavoin.

Sosiaalinen media on Kulkukoiralla paras ja tärkein markkinointikanava, koska se toimii erityisen hyvin kuluttajamarkkinoinnissa. Pääasialliset some kanavat Kulkukoiralle ovat Facebook ja Youtube.

Teemu on huomannut, että videot ja kuvallinen materiaali ovat keinoja, joiden avulla on mahdollista lisätä yrityksen verkkonäkyvyyttä.

Kulkukoiralle Facebook ei ole varsinainen markkinointikanava vaan sitä käytetään paremminkin eri tilanteiden kerrontaan: ”ollaan messuilla” tai ”asiakas tuli Norjasta asti ostamaan koiraveräjän” tyyppisiin päivityksiin.

Teemulle some tarjoaa sopivaa vaihtelua ”arkiseen puurtamiseen”.

Tärkeä osa Kulkukoiran vientihanketta oli 5.-8.1.2017 Göteborgissa pidetty MyDOG 2017 messut, joille yritys osallistui. Messuyleisölle suunnattuun markkinatutkimukseen otti osaa 70 henkilöä. Ruotsin verkkosivut löytyvät osoitteesta www.kulkukoira.se. Kokonaisuutena markkinointimatka Ruotsiin oli Teemun mukaan onnistunut.

Kiirettä piti, mutta mikä tärkeintä Ruotsin verkkokauppa ja esitteet valmistuivat juuri ennen messujen alkua.

Mikroyritysten ydinryhmä kokoontui Pyhäjoella to 23.02.2017 klo 18–20 osoitteessa Pyhäjoki. Isäntänä oli Teemu Pehkonen, Kulkukoira Oy http://www.kulkukoira.com/.

kommentointi suljettu.