MIKROGROW – VARKAUDEN ALUEEN YDINRYHMÄTAPAAMINEN

Kartta latautuu...

Päiväys ja aika
07.06.2018 klo 18:00 - 20:00

Tapahtumapaikka
Varapiiat Ky


 

 

Varkauden ydinryhmän vuoden 2018 kuudes tapaaminen pidettiin torstaina 7.6.2018 aiheesta ”Vieras tuli firmaan. Yrittäjän sijainen – luottamuksen rakentaminen ja perehdytys.” Illan emäntänä toimi Varapiiat Ky ja yrittäjä Katarina Pölkki-Kankainen ja tapaamispaikkana oli Katarinan koti.

 

Yritykseen pääset tutustustumaan täällä:

http://www.varapiiat.fi/

 

Varapiiat  on toiminut vuodesta 2012.  Alkuperäiseltä liikeidealtaan yritys tuottaa kotipalveluun liittyviä palveluita  senioriasiakkaille sekä perheille ja yritysasiakkaille.  Palvelutarjontaan kuuluu  siivoukset, puutarhatyöt, kauppa/saattoapu ja juhlien järjestelyapu.

 

Yrittäjä Katarina Pölkki-Kankainen on nyt lähtenyt laajentamaan liiketoimintaa enemmän ns. yrittäjien lomitus/sijaispalvelujen suuntaan ja ensimmäiset päänavaukset onkin tehty juuri Varkauden alueen ydinryhmäilloissa toisten yrittäjien kanssa. Katarina on auktorisoitu Yrittäjän sijaiset – Sipat palvelun tuottaja ja auktorisointiin liittyy kiinteästi Sipa® -asiakaslupaus.  Se on tärkeä askel kohti luottamuksen rakentamista, mikä onkin ensimmäinen ja ehdoton edellytys, että yrittäjä päästää vieraan ihmiseen yritykseensä korvaamaan häntä.

 

Sipa-koulutus liittyy valtakunnalliseen yrittäjien sijaiskoulutushankkeeseen ja useat koulutettavat ovat joko entisiä yrittäjiä tai yrittäjiksi aikovia.  Sijaisten työsuhteiden pituudet vaihtelevat muutamista tunneista muutamiin kuukausiin. Sijainen toimii joko oman yrityksen kautta tai verokortilla.

 

Yrittäjän sijainen

 

Kyse ei  ole  yrittäjän erikoisosaamisen alan valtaamisesta sijaisen toimesta. Kyse on yrittäjän auttamisesta ja jaksamisesta ja ratkaisu kysymykseen  ”ansaitseeko yrittäjä lomaa?”

 

Toinen yrittäjä ymmärtää toista yrittäjää. On usein kannattavampaa pitää yrityksen ovet auki kuin lappua luukulla.  Mikäli yrityksessä on henkilökuntaa, niin on hyvä muistaa, että sijaisen käyttäminen  ei ole epäluottamuslause henkilökunnalle. Sijainen takaa  yrittäjälle rentoutumisen  ja toisaalta henkilökunnalle tuen. Sijaispalvelun avulla voi nähdä, onko  tilanne  elintärkeä yrityksen toiminnalle. Alan erikoisosaaminen säilyy edelleen henkilökunnalla. Sijainen kunnioittaa aina yrittäjän toimintatapoja eikä tuputa omia käytäntöjään eli työt talon tavalla.

 

Palvelu on aina sopimukseen perustuvaa ja yrityskohtaista. Kyseeseen voi tulla mm. puhelujen vastaanottaminen, sähköpostin päivittäminen tai myynti- ja markkinointityö sekä asiakaspalvelu yleensä.

 

Illan teemasta nousivat esiin seuraavat viisi pointtia:

  1. Toimeksiannot hoidetaan luottamuksella, positiivisesti, rehellisesti ja joustavasti
  2. Vaikeneminen on kultaa eli luottamuksen rakentaminen on pitkäjänteistä työtä ja edellyttää sitoutumista luottamuksen periaatteisiin
  3. Kaikki asiakkaat ovat samanarvoisia
  4. Sijaisen osaaminen ja kokemus tulee ohjautua lisäarvoksi yrittäjän liiketoiminnalle
  5. Myös sijainen tarvitsee ammattitaidon päivittämistä ja syventämistä

 

Alla kuvia Katarinan herkullisista tarjoiluista (mm. juuri savustettua lämmintä lohta ja itse tehtyä perunasalaattia) sekä tunnelmakuvia illasta:

 

    

 

 

 

Tämän tapahtuman ilmoittautuminen on suljettu.