Meri-Lapin ydinryhmätapaaminen – markkinoinnin mahdollísuudet

Karttaa ei ole saatavissa

Päiväys ja aika
30.10.2018 klo 18:00 - 20:00


Meri-Lapin ydinryhmä oli lokakuussa Lapin Vesileikkaus oy:n eli LaVen ja yrittäjä Markus Ahokkaan vieraana yrityksen toimitiloissa Kemissä. Illan aiheeksi yrittäjä oli nostanut markkinoinnin mahdollisuudet. Illassa  oli alustamassa niin ikään verkoston jäsen,  Nuotio Digital.

Lapin Vesileikkaus oy – se vesileikkausyritys Kemissä

Lapin Vesileikkaus on yksi pohjoisimpia alan yrityksiä, joka tarjoaa materiaalista riippumatonta leikkauspalvelua. Yrityksen etuna ovat nopeat toimitusajat. Suurin osa yrityksen asiakkaista tulee Lapin ja Oulun alueilta, mutta etelämpääkin asiakkaita on. Osa asiakkaista tarvitsee yksittäisiä leikattuja kappaleita, mutta suuri osa asiakkuuksista on isompia kokonaisuuksia. Yrityksellä on toimitilat Kemissä, missä leikkurit ovat. Varsinaisen vesileikkauksen lisäksi yritys tarjoaa myös  3d-tulostusta, asennusta ja kunnostusta, suunnittelu ja kokonaisuuksien organisoimista valmistukseen asti.

Esittelyvideo

Viikonlopun kunniaksi messujen esittelyvideota nähtäville

Julkaissut LaVe Oy / Lapin Vesileikkaus Perjantai 2. maaliskuu 2018

LaVen markkinoinnissa iso rooli on tyytyväisillä asiakkailla, jotka suosittelevat palvelua eteenpäin. Tämän viidakkorummun lisäksi yrittäjä on kiertänyt messuja, mainostanut näyttötauluissa tienvarsilla ja luonnollisesti omien netti- ja some-sivujen kautta. Mitä muita mahdollisuuksia markkinoinnissa olisi, ja mitä kannattaisi kokeilla?

Lapin Vesileikkauksen referenssejä kuvina, ja mukana olevia verkoston yrittäjiä.

Markkinoinnin uusia mahdollisuuksia

Iltaa oli pohjustamassa Nuotio Digital, torniolainen laajasti markkinointiin erilaisia palveluja tarjoava yritys. Yrittäjä Mikko Manninen kertoi aluksi tulevaisuuden tarjoamista uusista markkinoinnin tuulista. Näitä ovat esimerkiksi lisätty todellisuus, virtuaalitodellisuus ja näiden yhtymät. Lenoikkailta kuulostavat vaihtoehdot ovat yllättävän nopeasti osa arkeamme. Monet esimerkiksi kännykällä toimivat lisätyn todellisuuden mahdollisuudet sopivat vaikkapa messuille esittelykäyttöön. Niien avulla asiakas voi myös hahmottaa, miten esimerkiksi iso kone, tai uusi tuote, sopii tulevaan ympäristöönsä.

Erityisesti yrittäjiä puhuttivat nettisivut, niiden optimointi sekä facebookin merkitys. Moni koki facebookin erittäin tärkeänä, jopa nettisivuja tärkeämpänä markkinointi-, ja myyntikanavana. Asiakkaiden yhteydenottoihin esimerkiksi yrityksen facebook-sivut tarjoavat matalan kynnyksen kanavan. Osalle yrittäjistä tämä on jopa yksi tehokkaimista myyntikanavista.

Osalle yrittäjistä facebook on jopa yksi tehokkaimista myyntikanavista.

Messut ja niiden mahdolllisuudet jakoivat mielipiteitä. Moni oli messuja kokeillut, mutta kaikille niistä ei ole konkreettista hyöytä myyntiin. Messuvierailun muuttaminen lisämyynniksi vaatii muutamankin asian onnistumista. Yrittäjien kokemusten mukaan, messut täytyy olla erittäin hyvin yritykselle sopivat ja työtä on tärkeä tehdä jo ennen messuja, sopia tapaamisia ja kontaktoida asiakkaita, uusia ja vanhoja. Lapin Vesileikkaukselle tietyt messut ovat tärkeitä, ja kääntyvät niinn kutsutusti voiton puolelle.

Lapin Vesileikkauksen yrittäjä Markus Ahokas (vasemmalla) kertoo yrityksestään ja sen toiminnasta. Yrittäjiä kiinnostivat muunmuassa se, mihin palvelu ja siinä käytettävät koneet taipuvat ja keitä LaVen asiakkaat ovat.

Tämän tapahtuman ilmoittautuminen on suljettu.