Kuopion Ydinryhmän tapaaminen 20.08.2018 anutikkanen tmi

Päiväys ja aika
20.08.2018 klo 17:30 - 19:30

Tapahtumapaikka
93Degree Coffee Shop


 

 

Syksyn ensimmäinen Kuopion alueen ydinryhmätapaaminen oli ma 20.8.2018 Tmi Anu Tikkasen luona. Yritysesittelyn jälkeen ryhmä siirtyi  93 Degree – Coffee Shopin tiloihin.  Illan teemana oli  “Uuden tuotteen lanseeraus mikroyrityksen voimavaroilla.”

 

Tmi Anu Tikkanen tarjoaa monipuolisesti ompelupalveluita yritysasiakkaille sekä kuluttajille. Yrittäjälle on työuran  aikana  kertynyt kokemusta vaatetusteollisuudessa jo 25 vuoden verran. Yrityksessä on erikoistuttu yritysasiakkaiden ammatti- ja työasujen, mallivaatteiden ompeluun sekä suunnittelijoiden mallisarjojen toteutuksiin. Lisäksi yrittäjä on luonut oman vaatemalliston B.mari, joka  on aikuisen naisen monikäyttöinen ja ajattoman tyylikäs perusmallisto. B.mari on mitoitettu ja suunniteltu suomalaista naista silmällä pitäen, kokolajitelma on 36-50. Tarvittaessa osa malleista on saatavissa myös mittatilaustuotteina. B.mari -mallisto on myynnissä yrittäjän omissa tiloissa, Puijonkatu 18 kivijalkamyymälässä  sekä pian avattavassa verkkokaupassa.

 

http://sivusauma.fi/pages/page/anu-tikkanen/

 

B.mari-malliston lanseeraus potentiaalisille kuluttajille vaatii tätä aikaa vastaavia markkinointitoimenpiteitä kuten puhuttelevia kotisivuja, missä on hyviä kuvia, yrittäjätarina sekä verkkokauppaosio. Lisäksi markkinointia tukevia kanavia ovat some-kanavat kuten yrityksen Facebook- ja Instagram-sivut. Somemaailma on yrittäjälle vieras ja hän pohtikin realistisesti myös ajan riittävyyttä sekä omaa jaksamistaan, joten illan keskusteluissa päädyttiinkin seuraaviin suosituksiin yrittäjälle (viisi pointtia):

 

Illan teemasta nousivat esiin seuraavat viisi pointtia:

  1. Mikäli esim. verkkokauppa ja somemarkkinointi sekä niiden ylläpito ovat vieraita asioita, niin yrittäjän kannattaa keskittyä omaan ydinosaamiseensa ja ostaa palvelut alan ammattilaisilta.
  2. Yhteistyökumppaneita valitessa pitää muistaa yhtenä valintakriteerinä se, että kumppani osaa/hallitsee/oivaltaa toimialan erityispiirteet ja ymmärtää alalla vallitsevan dynamiikan ja liiketoimintamahdollisuudet.
  3. Kotisivujen suunnittelussa yhtenä tärkeänä osana on yrittäjätarina kuvineen eli yrittäjän kasvot. Verkkokaupassa asioivalle on merkityksellistä tietää, kenen suunnittelemia ja valmistamia tuotteita hän ostaa ja kenen kanssa mahdollisesti keskustelee sähköpostin ja puhelimen välityksellä.
  4. Hakukoneoptimoinnissa avainsanojen pohtiminen on tärkeää, jotta välttyy turhilta yhteydenotoilta (esim. potilasvaatteita valmistavan yrityksen hakusana “turvahousu” tuotti lukuisia yhteydenottoja metsureilta …)
  5. Myös henkilökohtainen myyntityö on merkityksellistä etenkin uuden tuotteen ja malliston  tai toimintakonseptin lanseerauksessa. Erilaiset kohderyhmää kiinnostavat tapahtumat tai pop-up-myymälät ovat hyvä tapa markkinoida ja hankkia kanta-asiakkaita. Jälleenmyyjäverkoston luominen on Suomessa vaikeaa ketjuuntumisen sekä yksittäisten yrittäjien korkeiden provisiovaatimusten takia.

 

Kuvia illan kokoontumisesta 93 Degree Coffee Shopissa:

         

 

Tämän tapahtuman ilmoittautuminen on suljettu.