Sosiaalisen median hyödyntäminen mikroyrityksen markkinoinnissa

Some on ihan eri maailma kuin nettisivut; nettisivuilla esitellään ’julkisivu’ ja somessa ’takahuone’

”Mitä siellä teidän suljettujen ovien takana tapahtuu”

Puolivalmis teksti toimii usein valmiiksi hiottua tekstiä paremmin somessa (aitous ja persoonallisuus esim. murteet). Kerro somessa mitä yrityksesi tekee ja miksi ja pyri sitouttavaan sisältöön. Somessa luodaan mielikuvia.

Facebookin vahvuus on, että se mahdollistaa mainosten kohdentamisen erittäin tarkasti (maantieteellinen sijainti, ikä, kiinnostuksen kohteet ym.). Tarkan kohdentamismahdollisuuden takia Facebook on hyödyllinen erityisesti paikallisia palveluja tarjoaville yrityksille. Hyvä päivitys liittyy johonkin ajankohtaiseen asiaan; esim. jo pelkistä juhlapyhistä saa hyvän vuosikellorungon päivityksille.

Keskusteleva sisältö on usein tehokkaampaa kuin monologi. Suorat ja epäsuorat kysymykset tarjoavat tarttumapintaa. Yrityksen sivuille tulleet negatiiviset kommentit kannattaa yrittää kääntää positiiviseksi. Rakentavalla asenteella eteenpäin. Yleensä ei kannata lähteä kieltämään esiin noussutta ongelmaa. Itseironia ja huumori ovat myös hyviä näkökulmia

Kun seuraavan kerran mietit perinteistä lehtimainosta, niin selvitä mitä samalla rahalla saisi somessa. Facebook parhaimmillaan B2C:ssä ja LinkedIn B2B:ssä. Twitter on hyvä keino ohjata ihmisiä omille sivuille. B2C-puolella Instagram on nousussa. Snapchat:n suosio on nousussa nuorten keskuudessa. Whatsapp:lla voi lähettää ryhmäviestejä. Somessa haasteellisinta mikroyrityksille on sisällöntuotanto ja mainonta.

Tapaaminen järjestettiin Kärsämäellä 15.9.2015.

kommentointi suljettu.