Miten kirkastaa yrityksen brändiä?

Ruukki Forest Oy on vuonna 2010 perustettu yritys, jonka päätuote on pakattu rutikuiva polttopuu. Pakkauksen tilavuus on 20 litraa (L 300) ja paino keskimäärin 8 kg. Pakkaus on varustettu kantokahvalla. Yritys valmistaa myös kuorittuja paaluja hedelmä- ja viinitarhoille sekä aitapaaluja kotieläintarhoihin. Yritys hankkii kaiken tuotantoon tulevan raaka-aineen mahdollisimman läheltä tuotantolaitosta, ja puuta korjataan vain PEFC- sertifioiduista metsistä.

Yritysten tavanomaisesta markkinoinnista sisältöpohjainen markkinointi poikkeaa siinä, etteivät tuotteet tai palvelut ole pääosassa. Sisältömarkkinointia tehdään yrityksen asiakkaan näkökulmasta – millaista tietoa, viihdettä tai hyödyllistä sisältöä asiakkaat haluavat? Sisältömarkkinointi on juttuja, valokuvia, videoita ja kaikenlaista muuta hyödyllistä tai viihdyttävää sisältöä.

Hyvällä sisältömarkkinoinnilla kirkastetaan yrityksen brändiä, löydetään uusia potentiaalisia asiakkaita, sitoutetaan entisiä asiakkaita, luodaan ostohalua, vahvistetaan päätöstä valita yritys ja saadaan asiakas suosittelemaan yritystä muille.

Sisältömarkkinoinnin ABC:stä kertoi Karri Oikarinen asiakaskokemus markkinointitoimisto Avalonista (www.avalon.fi).

Uusi tapa myydä

Sisältömarkkinointi muuttaa yrityksien tapaa suhtautua asiakkaisiin ja vastaavasti asiakkaiden yrityksiin. Sisältömarkkinoinnissa ydinkysymys on se miten itsekseen kulkeva asiakas löytää perille (yritykseen).

Mikroyritysten ydinryhmä kokoontui Siikajoella to 24. 11.2016 klo 18–20 osoitteessa Ahlströmintie 2 B 92400 Ruukki. Illan isäntänä toimi Ruukki Forest Oy, Matti Jormakka (http://ruukkiforest.fi/).

kommentointi suljettu.