Menekinedistäminen

Menekin edistämisellä pyritään yksinkertaisesti aikaansaamaan kysyntää mahdollisessa asiakaskunnassa. Sopivia kanavia menekin edistämiseen ovat muun muassa messut, tapahtumamarkkinointi ja myymälämainonta. Messut tarjoavat näkyvyyttä, mutta hyödyllisempää yritykselle on messujen aikana tapahtuneet keskustelut potentiaalisten asiakkaiden kanssa. Menekin edistämisen syitä voivat olla uuden tuotteen tai palvelun testaaminen asiakkailla, ostopäätöksen nopeuttaminen, tuotteen tai palvelun käytön kasvattaminen, asiakasuskollisuuden vahvistaminen tai uusien asiakkaiden hankinta.

Pyhäjoen Puu on perustettu vuonna 1996 ja se työllistää yhdeksän työntekijää. Yrityksen tuotteita ovat perunalaatikot, sahatavaranippujen välirimat, puumatot, reunanauhat ja teollisuuden tarvitsemat erikoispakkauslaatikot. Suurin osa myynnistä tapahtuu kotimaassa, mutta laatikoita ja puumattoja viedään myös ulkomaille mm. Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Saksaan ja Turkkiin.

Yrityksessä on kehitelty itse useita tuotannon koneita ja laitteita, joilla on automatisoitu valmistusta. Tuotantolinjalla on käytössä myös robotti, joka kasaa pottulaatikoiden sivuelementtejä.

Tapaamisessa olivat vieraina Raahen seudun yrityspalvelusta elinkeinojohtaja Risto Pietilä ja kansainvälistymispäällikkö Hillevi Isotorvi.

Mikroyritysten ydinryhmä kokoontui Pyhäjoella to 13.10.2016 klo 18–20, osoitteessa Tiirontie 6, 86100 Pyhäjoki. Illan isäntänä toimi Pyhäjoen Puu Oy, Päiviö Nikki (http://www.isokappa.fi/puu/fi/).

kommentointi suljettu.