Kuvan merkitys yrityksen imagoon

Oulujokivarren mikroyritysten ydinryhmä kokoontui 8. oulukuuta Vaalan kuvan ja kodinkoneen kutsumana tapaamiseen, jonka teemana oli Kuvan merkitys yrityksen imagoon.

Digitaalisuus on nostanut kuvan merkityksen uudelle tasolle. Kuvien määrä ja merkitys on jatkuvassa kasvussa. Olemme päivittäin keskellä visuaalisia viestejä, joita selaamme ruuduilta ja näytöiltä perinteisten mediakanavien lisäksi. Mielikuvien muodostamisessa valokuvat ja yrityksen tuottama visuaalinen ilme ovat keskeisessä asemassa. Emme kuitenkaan pysty käsittelemään ja huomioimaan kaikkea näkemäämme jatkuvassa ”aikajanatulvassa”. Tarvitaan ammattitaitoa, jotta yritys voi erottautua ja lisätä huomioarvoaan visuaalisesti kuvien avulla.

Tapaamisen isäntä Vaalan kuvan ja kodinkoneen yrittäjä Pekka Homanen kertoi
yrityksestään ja tarjottavista palveluista. Pekka mm. esitteli uudentyyppistä esittelymateriaalia, jota hän on tuottanut kuvauskopterilla. Kuvauskopteri mahdollistaa ilmakuvauksen,mikä on yrityksen uusi palvelu, jonka avulla voi vastata uudella tavalla mm. asiakasyritysten tarpeisiin.

Yritykset ottavat Pekkaan yhteyttä, kun on tarvetta uuden
tyyppiseen markkinointiin ja mainontaan, uusiin kuvakulmiin.

Pekka tutustutti valokuvien kautta osallistujia yrityskuvaamiseen mm. tuotekuvauksen,
käyntikorttikuvien, julkaisuihin liittyvien kuvituskuvien, edustuskuvien ja projektikuvien kautta.
Valokuvausta ja kuvallista viestintää tarkasteltiin myös laajemmin mm. muotokuvien, maisemakuvien, luontokuvien, taidekuvien, lehtikuvien ja postikorttikuvien näkökulmasta unohtamatta harrastuksiin liittyvää luovuutta kuten kuvanveistoa.

Pekka on pitänyt yritystä Vaalassa parikymmentä vuotta. Asiakkaat ovat löytäneet palvelut usein ns.puskaradion välityksellä, eli sana kiirii. Yrityksen kassavirran näkökulmasta yritysten lisäksi, koulut,päiväkodit, häät, rippikoulut, valmistujaiset ovat tärkeimmät. Neliöt ovat hyötykäytössä
kodinkoneliiketoiminnan ansiosta.

Kun kuvaajalle annetaan tuotekuvauksessa vapaat kädet,
joskus on miettimistä mikä on lähestymiskulma. Kun asiakas
tietää mitä tahtoo, pystyy täsmäämään oman osaamisen
juuri siihen pisteeseen.

Aika: to 8.12.2016, klo 18–20
Paikka: Vaalantie 20, 91700 Vaala
Teema: Kuvan merkitys yrityksen imagoon
Isäntä: Pekka Homanen/Vaalankuva  www.vaalankuva.fi

kommentointi suljettu.